گرافیـ[...]ـست


طراحی گرافیک خواه ناخواه پیوندی ناگسستنی با هنرهای دیگر دارد، اما برخی طراحان که حرفه اصلی آنها گرافیک است،‌گاه وبی‌گاه دستی بر آتش رشته‌های هنری دیگر نیز دارند.
سیاست‌های مجله الکترونیکی رنگ همواره براین پایه بوده که به‌صورت تخصصی رویدادهای حوزه گرافیک را پوشش دهد و به‌همین جهت تاکنون در رنگ به اخبار مربوط به گستره‌های خارج از دایره گرافیک نمی‌پرداختیم.
گاهی خبر نمایشگاه نقاشی،‌عکس و... یک طراح به‌دست ما می‌رسید که به دلایل مذکور انتشار آن در مجله رنگ امکان‌پذیر نبود.
 با توجه به بازخوردها و پی‌گیری مخاطبان و همراهان همیشگی مجله رنگ درباره عدم آگاهی رسانی فعالیت‌های گوناگون هنری طراحان گرافیک و حساسیت‌هایی که این موضوع برانگیخته بود که گاه به سوء تفاهم می‌انجامید، عده‌ای با برداشت اشتباه رنگ را به بی‌اعتنایی به طراحان گرافیک متهم می‌ساختند.
بنا براین و با در نظرگرفتن اینکه طراحان مورد نظر نیز اغلب تمایل خود را به بازتاب رویداد هنری‌ای که در آن مشارکت داشته اند نشان می‌دادند، این موضوع در نشست‌های شورای سردبیری بررسی شد.
در نتیجه برای احترام به درخواست خوانندگان مجله بر آن شدیم تا در مواردی که یک رویداد هنری از سوی شخصی که حرفه اصلی وی طراحی گرافیک است، به‌گونه‌ای که در وهله اول آن شخص طراح گرافیک به‌شمار آید،‌ به این رویدادها به عنوان اخبارحاشیه‌ای زندگی حرفه‌ای طراح گرافیک در خبری کوتاه پرداخته شود. همچنان که اگر رویدادی گرافیکی از هنرمندی که وی را به عنوان طراح گرافیک نمی‌شناسیم نیز اتفاق بیفتد، به این دلیل که خبر مربوط به حیطه گرافیک است به آن خواهیم پرداخت.

بهراد جوانبخت
سردبیر مجله الکترونیکی رنگ
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن